نوار تیپ آبیاری از صفر تا صد
نوشته شده توسط : پارس زانوس

نوار تیپ آبیاری پلی اتیلن برای آبیاری قطره‌ای در باغ‌ها و گلخانه‌ها به کار می‌‌رود. صرفه جویی در آب در خشکسالی‌های مداوم و کمبود منابع آبی در بعضی از استان‌ها، باعث شده که به فکر روش های نوین آبیاری بیافتند. با رفتن به سمت خشک‌سالی در سال‌های اخیر، خیلی از کشاورزان نگران محصولاتشان هستند. فقط مناطق خشک و بیابانی نیستند که دچار این معضل شده‌اند. حتی مناطق حاصلخیز مثل شمال کشور هم با کمبود آب برای محصولات خودشان هستند. نوار تیپ آبیاری راهی است که جلوی هدر رفتن بیش از اندازه آب را می‌‌گیرد و باعث بهبود مصرف آن در مزرعه و باغ‌ها می‌‌شود.

 

 

درباره نوار تیپ آبیاری 

در بین انواع لوله پلی اتیلن و نوارهای آبیاری، نوار تیپ آبیاری پلی اتیلن را باید یکی از پرکاربردها بدانیم. این نوار تیپ می تواند به راحتی در مزرعه کشیده شودو و تمام بخش های خاک و گیاهان را پوشش دهد. روزنه های مشخصی روی آن قرار دارد که در فاصله های بین 10 تا 20 سانتی متر طراحی می شوند. می توانید با توجه به نیازی که دارید، نوار تیپ آبیاری مشخصی انتخاب کنید که فاصله بین شیارهای آن، دقیقاً همان اندازه ای باشد که گیاهان خود را کاشته اید. 

نوار تیپ آبیاری و صرفه جویی

بخش زیادی از آب‌های کشاورزی در طول آبیاری در زمین‌هایی ریخته می‌‌شود که گیاهی نیست و نیازی به آبیاری ندارند. این آب‌ها به صورت بخار از مزرعه بیرون می‌‌روند بدون این که باعث باردهی محصولات کشاورزی، درختان و درختچه‌ها باشند. با نگاه دقیق‌تر، این میزان آب هدر رفته می‌‌تواند در جای درست و به میزان لازم به گیاهان داده شود و محصولات کشاورزی بیشتری تولید بشوند. با صرفه جویی در مصرف آب با نوار تیپ آبیاری در روش آبیاری موضعی، کمک زیادی به گلخانه‌ها و مزارع کوچک شده که بتوانند از آب موجود بیشترین استفاده را داشته باشند. 

 

 

ادامه مطلب در نوارتیپ آبیاری پلی اتیلن

 

 

 

 

 

 

 

.

 





:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 9 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: